Bez ohledu na to, zda jste začínající nebo zkušený prodejce nemovitostí, vám tento průvodce krok za krokem pomůže zorientovat se v tom, jak letos prodat svoji nemovitost.
Bez ohledu na to, zda jste začínající nebo zkušený prodejce nemovitostí, vám tento průvodce krok za krokem pomůže zorientovat se v tom, jak letos prodat svoji nemovitost.
Pravděpodobně si říkate, počkat, není to náhodou povinnost kupujícího? Nemýlíte se. Když přijmete nabídku, kupující si s největší pravděpodobností vyžádá vlastní inspekci. Proč byste ji tedy měli potřebovat? Za prvé, pokud inspektor najde něco, co potřebuje opravit, nechtěli byste to raději vyřešit před zahájením jednání?
Ve skutečnosti, pokud objevíte vadu, jejichž oprava trvá týdny, můžete o takového kupujícího úplně přijít. Provedení domovní inspekce je proaktivní přístup k tomu, aby byla vaše nemovitost připravena k prodeji. Inspekce nemovitostí před uvedením do prodeje, můžete zjistit přesný stav vaší nemovitosti, jaké problémy a opravy je třeba řešit předem, být schopni je opravit a pak se zaměřit na další úkol, jak rychle prodat váš domov.
Také znalost stavu vaší nemovitosti vám dále pomůže ve fázi vyjednávání s potenciálními kupci. Jak již možná víte, kupující často využívají inspekci jako způsob, jak získat ústupky od prodávajících, například vás požádají o snížení nabídkové ceny. Pokud jste již tyto opravy řešili, je méně pravděpodobné, že se objeví něco nového, co by ovlivnilo vaše vyjednávání.
Poté, co obdržíte ucelený seznam doporučených oprav, je na čase začít opravy provádět buď sami, nebo si na ně najmout vhodnou osobu. To může být také skvělý čas na provedení drobných vylepšení, která mohou zvýšit hodnotu domu.
"Neupravený " domov působí neútulně, špinavě a stísněně, i když tomu tak není. Než dáte svůj domov na prodej, budete chtít najít jednoduché způsoby, jak svůj domov rozjasnit. Mezi tyto způsoby může patřit vymalování stropů na bílo a výběr světlejší a neutrálnější barvy stěn, přidání zrcadel, výměna žárovek a přidání dalších světelných zdrojů, například vestavěného osvětlení.
Při rozhodování o způsobu prodeje vašeho domova se ujistěte, že je prioritou úklid. Smyslem je omezit množství věcí ve vašem prostoru, aby si v něm potenciální budoucí majitelé dokázali představit sami sebe (a své věci). Dokonce i odstranění osobních fotografií je skvělý způsob, jak umožnit potenciálním kupujícím přemýšlet o tom, co by si na tyto stěny pověsili. Pokud hledáte rychlé řešení, přizvěte si profesionálního organizátora nebo si domluvte konzultaci. Pomohou vám dát domov do pořádku.
Najít realitního makléře je snadné, najít skvělého realitního makléře může být větší výzva. Získávání doporučení a čtení online recenzí je skvělý způsob, jak začít zužovat své možnosti. Při najímání realitního agenta, který bude zastupovat vaše nejlepší zájmy, budete chtít pochopit, co hledáte. Zde je několik otázek, které byste měli zvážit a položit každému potenciálnímu kandidátovi:
Poté, co se rozhodnete pro realitního makléře, měli byste se svým makléřem vymyslet plán postupu, jak váš domov prodat. Měl by obsahovat časový plán, od stanovení ceny vašeho domu a jeho zařazení do prodeje až po osobní prohlídky. Vy a váš makléř byste měli být po celou dobu na stejné vlně a plán činnosti vám to pomůže zajistit.
Nyní je čas zjistit, za jakou cenu byste měli svoji nemovitost nabízet. Můžete začít tím, že použijete online nástroje, které vám pomohou získat představu o tom, jakou má vaše nemovitost hodnotu. Nikdy byste se však neměli zaměřit na jedno číslo a očekávat, že se tak stane. Podmínky na trhu se neustále mění a mění se i chování kupujících.
Další možností je provést cenovou analýzu. Někteří realitní makléři dělají cenové analýzy na základě stavu vaší nemovitosti a celkových podmínek na trhu s bydlením. Podívají se na velikost vaší nemovitosti, stav interiéru a exteriéru vaší nemovitosti, případné modernizace, přístavby nebo vylepšení domu, které jste provedli, a poté vypočítají hodnotu vašeho domu na základě místních tržních podmínek.
Při stanovení ceny vám pomůže také pohled na srovnatelné, často nazývané komparace, nedávno prodaných nemovitostí ve vaší oblasti. Tyto nemovitosti by měly mít podobnou velikost, umístění a měly by být prodány během posledních několika měsíců. Kromě toho chcete být při stanovování ceny strategičtí. Namísto toho, abyste cenu své nemovitosti srovnávali s ostatními srovnávanými nemovitostmi v okolí, stanovte cenu na základě prodejních vlastností. Jinými slovy, pokud jsou ve vaší oblasti na prodej tři domy a jejich cena je 9 000 000 Kč, můžete být schopni odůvodnit 9 600 000 Kč nebo více, protože máte větší velikost pozemku nebo se možná nacházíte v oblíbené čtvrti. Spolupracujte se svým realitním makléřem, abyste zajistili, že vaše nemovitost bude mít odpovídající cenu.
Pokud se nepovažujete za designéra, zvažte najmutí profesionálního aranžéra, který vám s tím pomůže. Mnoho stagerů nabízí různé alternativy, které mohou vyhovovat vašim potřebám, od osobních konzultací až po virtuální konzultace. Bez ohledu na to, zda spolupracujete s profesionálem, nebo zvládnete staging sami, zde je seznam věcí, které je třeba zvážit a které vám skutečně pomohou, aby váš dům zazářil:
Nic neprodá nemovitost rychleji než profesionální fotografie. To platí zejména v současné době, kdy mnoho potenciálních kupujících začíná svou cestu za nákupem domu online. Vžijte se do situace kupujícího. Hledají online, prohlížejí si každou nemovitost, která se objeví na prodej v rámci jejich filtrovaných oblastí v okamžiku, kdy je uvedena na trh. Pokud je váš dům reprezentován online špatně nafocenou fotografií, vaše nabídka pravděpodobně bude mít velmi malou návštěvnost. Nemluvě o tom, že je všeobecně pozorováno, že domy s profesionálně nafocenými fotografiemi se v průměru prodávají za více peněz než ostatní nabídky.
Při plánování prodeje nemovitosti byste také měli zvážit digitální skenování domu pro online 3D prohlídku. Tyto 3D prohlídky, při nichž si z počítače prohlížíte dům ukazováním a klikáním, jsou dnes více než pětkrát populárnější než před pandemií. A vzhledem k tomu, že stále více kupujících nakupuje mimo město, může 3D prohlídka pomoci kupujícím rozhodnout se, zda učiní nabídku na vaši nemovitost dříve, než budou mít možnost si ho prohlédnout osobně.
A konečně, fotografie z dronu, které ukazují pohled na nemovitost a její okolí z ptačí perspektivy, jsou mezi kupujícími, kteří hledají na internetu, stále oblíbenější. Mnohé agentury zahrnují některé nebo všechny tyto služby jako součást svých celkových služeb pro vás jako prodávajícího. Pamatujte si, že čím lépe budete svůj dům reprezentovat na internetu, tím rychleji se prodá.
Váš realitní makléř uvede vaší nemovitost online na různé prodejní portály, aby se začal zobrazovat pro potenciální kupce. Neomezujte také marketing svého domu pouze na realitního makléře a online vyhledávání. Šířte tuto informaci prostřednictvím své rodiny a přátel. Také se ujistěte, že víte, kdy je nejlepší čas na prodej domu.
S realitním makléřem jste to měli probrat už předem, ale ne každá nemovitost se prodá rychle. Ve hře je mnoho faktorů a v závislosti na stavu trhu s bydlením ve vaší oblasti bude váš realitní makléř možná muset použít některé další strategie ze svého arzenálu, aby se vaše nemovitost prodala. Pokud se jedná o snížení ceny vaší nemovitosti nebo pořádání více prohlídek, budete to chtít probrat se svým makléřem a dohodnout se na tom, jaké by měly být další kroky v případě, že váš domov nemá žádné nabídky.
Je třeba vzít v úvahu, že kupující se snaží získat absolutně nejlepší možnou cenu, zatímco vy se snažíte o totéž. Bude třeba zvážit více faktorů, protože každá prodávaná a kupovaná nemovitost je jiná. Budete vyjednávat
Vy a váš makléř jste se k tomuto okamžiku propracovali. S kupujícími jste se dohodli na ceně, všechny kontroly a ocenění vašeho domu byly dokončeny a nyní jste připraveni podepsat dokumenty a uzavřít. Jakmile podepíšete všechny dokumenty - gratulujeme, prodali jste svoji nemovitost!